Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

det rullar på.

Av Vera Westgren - 8 oktober 2014 16:40

Trivs verligen jätte bra här i vingården.

Jätte snälla kompisar. Fast i min klass är vi bara 8st och det är vi som bor i det små lägenheterna.

Nisse bor nu i en utav uteboxarna och dem går på det 2 små vindruvs fälten 4 hästar i varje "Hage"

Ser inte något negatift i det då det är gjord och då blir dem inte så leriga.


Idag har jag också ansökt till en klubb. Silveraces. Hoppas att jag kommer in bara :D


Jag och Nisse ska idag troligen debutera vårt första championat tsm. Han kvalade in men det var precis.. Hoppas formen är bättre idag. Han gick en provlopp där vi låg 2a hela itiden i rygg på ledaren men sen tröttnade ledaren och vi åkte med bak och han blev stressad då alla sprang om så valde att utgå från loppet och lugna ner honom. Hoppas det blir bättre sen då att han får springa på lite :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vera Westgren - 27 oktober 2014 18:33

Tänkte ny skriva och berätta hur det ser ut nu bland mina 4 hästar :) Darkshadow aka Nisse är ju min första häst. Han är valack och har kvalat  :) Silvertornado aka Turbo ägs utav Baronessa. Han är valack och har kvalat Roserain aka Rea ägs ock...

Av Vera Westgren - 26 oktober 2014 19:23

Under den senaste tiden har MYCKET hänt. Jag har fått mig ett eget stall här på Vingården och har nu 3 st hästar i träning. och snar anländer den 4! Är jätte glad att det går bra. Ingen av dem har startat men både Nisse och Turbo är start klara. Tu...

Av Vera Westgren - 28 september 2014 15:11


Hej, Jag heter Vera och har precis börjat på Vingårdens gymnasium. Jag bor där på gården tillsammans med min nya häst Darkshadow. Jag köpte på hästmarknaden vid steves när jag flyttade hit till Jorvik.   Darkshadow är en 10årig ny kastrerad val...

Presentation


Hej där Jag heter Vera Westgren som driver denna blogg. Jag bor och pluggar på Vingårdens gymnasium. Jag har mina hästar stallade i ett litet stall här på vingården. Jag har 4 hästar på min träningslista som jag tränar och tävlar med i championat.

Darkshadow

 

Namn: Darkshadow
Kallas: Lill Nisse eller Nisse
Ålder: 10år
Kön: Valack
Höjd: 160cm
Far: Slam B
Mor: Maven
Avkommor: 5

Caddie Hit

 
Namn: Caddie Hit
Kallas: Caddie
Ålder: 5år
Kön: Valack
Höjd: 155cm
Far: Quite Easy
Mor: Espri Lavec
Avkommor: 0

Silvertornado

 
Namn: Silvertornado
Kallas: Turbo
Ålder: 8år
Kön: Valack
Höjd: 164cm
Far: Shaq is back
Mor: Delicius US
Avkommor: 2

Roserain

 
Namn: Roserain
Kallas:Rea
Ålder: 8år
Kön: Sto
Höjd: 162cm
Far: Part nan angelen
Mor: Neos Victory
Avkommor: 0

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards